Lidt om os

Kolding Børne- og Ungdomsfilmklub er et tilbud til skolebørn og unge i Kolding by, men alle børn og unge i Kolding kommune er velkomne. Dog anbefaler vi, at du vælger et hold, der svarer til din alder og klassetrin. Vi forbeholder os retten til at afvise en tilmelding på et hold, beregnet til ældre børn og unge.

Vi har eksisteret siden 1954 og i sæson 2021-22 var vi over 1400 medlemmer og har plads til omkring 1550 børn.

Kolding Børne- og Ungdomsfilmklub er en ikke-kommerciel forening, der drives af frivillig og ulønnet arbejdskraft.

Bestyrelsen består af 8 frivillige samt 2 ungdomsmedlemmer, som står for driften.
Til forestillingerne får vi hjælp af 20-25 hjælpere. Hjælperne har mange opgaver. De sluser børnene ind i de rigtige sale, sidder i salene under forestillingerne, hjælper børnene når de skal finde et toilet, bliver kede af det eller på anden måde har brug for opmærksomhed. Alle aktive i Kolding Børne- og Ungdomsfilmklub har sorte trøjer med logo på, så børnene let kan kende os. Når man bliver en frivillig af Kolding Børne- og Ungdomsfilmklub skal man kunne vise en pletfri børneattest.

Kolding Børne- og Ungdomsfilmklub er tilknyttet DaBUF (Dansk Børne- og Ungdomsfilmklub)

Charlotte

Fredags vagt